הכללה רדיקלית // מאת נתי גולדמן Sep 2015

כל אחד/אחת יכולים להיות חלק מברנינג-מן. אנו מכבדים ומקבלים בברכה כל אדם זר/מוזר/לא מוכר. אין דרישות מקדימות להשתתפות בקהילתנו.
אני מבקש להציג לפניכם זווית נוספת לפרשנות – מהי הכללה רדיקלית. מושפע ממאמר שכתב Will Chase, אחראי על תעמולת הברנינג-מן, ואחראי על אסטרטגית התקשורת העולמית.
בואו נשים לב למבנה כתיבת העיקרון:
כל אחד/אחת יכולים להיות חלק מברנינג-מן – זו הצהרה חד משמעית שאינה ניתנת לפרשנויות.
אנו מכבדים ומקבלים בברכה כל אדם זר/מוזר/לא מוכר – למען הסר ספק, לא רק שכל אחד יכול להיות… אנחנו גם מכבדים ומקבלים בברכה כל אדם זר, או מוזר, או לא מוכר… אנחנו מעודדים ומזמינים כל אחד ואחת בהתנהגותנו המכבדת ובקבלת הפנים המברכת.
אין דרישות מקדימות להשתתפות בקהילתנו – ההשתתפות בקהילתנו היא ללא תנאי או תנאים, אין תנאי סף… גם קיום עשרת העקרונות אינו תנאי להשתתפות בקהילתנו… כל אחד מוזמן, כל אחד רצוי, כל אחד יכול להיות חלק, כל אחד מכובד, כל אחד מבורך באשר הוא, זר, מוזר, ולא מוכר.
למה?
הכללה רדיקלית נועדה להזמין ולקבל את כל מי שרוצה להשתתף בדיון הקהילתי והבין-אישי בנושאים השונים, בדעות ובעמדות השונות, זו לא רק סובלנות.
אנו גאים לסייע ולטפח קהילה שמקבלת בברכה את כל קצוות הקשת הפוליטיים, זרמים דתיים, המינים, הגזעים, האמונות, העדפות מיניות, הצבעים, הגילאים וכו’.
אנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר עבור אנשים לפתח ולהתפתח בעמדותיהם הפוליטיות, חברתיות, והתרבותיות לקראת עתיד טוב יותר היא באמצעות החיבור הבין-אישי, שיתוף ברעיונות, מעורבות בשיח מושכל עם אנשים המייצגים מגוון רחב של פרספקטיבות.
אינטראקציה פנים אל פנים היא המפתח במשוואה זו … המשקפת עקרון נוסף מעשרת העקרונות שלנו –
מיידיות
חוויה מיידית היא במובנים רבים הנדבך החשוב ביותר בתרבות שלנו. אנו שואפים להתגבר על מחסומים העומדים בינינו לבין החיבור לאני הפנימי שלנו, למציאות של הסובבים אותנו, למעורבות בחברה, ולקשר עם עולם הטבע שמעבר לשליטתם של בני אנוש.
אחד המחסומים האלו הוא הקשר האנונימי שבעולם הדיגיטלי ובאינטרנט.
בין אם אתה בבלאק רוק סיטי, או במידברן, מעורב בקהילה, או פשוט חי חיים המבוססים על ערכים ברנריים. ברנינג-מן מספק את ההזדמנות עבורך לגלות את העצמי האותנטי שלך, ולממש את הפוטנציאל של התשוקות האמיתיות שלך. אנחנו לא כאן כדי להגיד לך מה לעשות עם הפוטנציאל הזה, או לאן לכוון את הפעילות הפוליטית חברתית שלך, או את תחומי העניין שלך, או את הכעס שלך, אם זו הדרך שבה אתה רוצה להתנהל.
אנו מספקים כור היתוך שבו אתה, וכל חלק ממך – יכול להבין את הפוטנציאל הזה.
אנחנו רוצים לשפר את העולם. כולנו רוצים לשפר את העולם – אנשים רואים אחרת את איך שהדברים נראים באמת, אנחנו לא הולכים להגיד לך איך זה נראה, אבל אנחנו כן יכולים לספק לך את המרחב כדי לגלות בעצמך.
ואולי תגלה שכך באמת נראה עולם טוב יותר.
כוונת ההכללה הרדיקלית לא באה רק מהאספקט של סובלנות, עצירת הגזענות, מידור והפליה… היא גם באה להזמין אנשים בכבוד ובברכה לדבר על האג’נדות שלהם, להתדיין ולגשר על פערים חברתיים, פוליטיים, תרבותיים וכו’ ולדעת להכיל את האמרה “איש איש באמונתו יחיה”.
עקרון ההכללה הרדיקלית פוסל את האינסטינקט המידי שלנו לציפייה שכל זר/מוזר/ולא מוכר חייבים לקיים את עשרת העקרונות, ולהתנהג כחלק מהקהילה. מתפקידינו לייצר את האינטראקציה הבין אישית ולחלוק את דעותינו למען עולם טוב יותר, חובה עלינו להיות סבלניים לתהליך.