top of page

על בריאות ורפואה ב- Burn to Basics‎ (או: איך להנות ולחזור הביתה בשלום)

כולנו רוצים לבוא להנות - וגם לחזור הביתה שלמים ובריאים כדי לספר על זה. לאחר 10 שנות ניסיון רפואי במידברן, ריכזנו לכם בפוסט זה את כל הדברים החשובים שצריך לדעת ברמת הרפואה באירוע: החל מאיך לשמור על עצמכם ואיזו עזרה יש - במידה ותזדקקו לה.

אנחנו קוראים לזה - מניעה רדיקלית.


מניעה רדיקלית – אחותה של ההסתמכות העצמית

בראש ובראשונה, האחריות לבריאות ובטיחות מוטלת על כל אחד ואחת מאיתנו. מניסיוננו בשנים קודמות, רוב המקרים שנזקקו לעזרת המרפאה יכלו להימנע תוך הקפדה על כמה כללים די פשוטים:


1.    הביאו עזרה ראשונה בסיסית מהבית.

הסתמכות עצמית רדיקלית כבר אמרנו? באחריותכם להביא לעצמכם וליקיריכם את כל ציוד העזרה הראשונה הבסיסי הנדרש: פלסטרים, תחבושות, סירופים לילדים, מדחום, פינצטה, תרופות לכאב והורדת חום, קרם הגנה, אמצעי מניעה וכל ציוד נוסף אשר ייתכן שתזדקקו לו.

 

2.    זקוקים לטיפול תרופתי קבוע? באחריותכם להביא אותו.

מבחר התרופות שעומד לרשותנו מצומצם ומיועד למקרי חירום. לוקח/ת תרופה קבועה?

יש להביא כמות מספקת לכל זמן האירוע ויותר, וגם אמצעים לקרר את התרופה במידת הצורך.


3.    מים, מים ועוד מים.

להפסיד חלק מהקסם בגלל התייבשות זה חבל, ולצערנו זה קורה המון באירוע. במדבר, לרוב מה שאנחנו חושבים שהרבה - ממש לא מספיק. בתנאי השטח הקיימים אנחנו מדברים על מינימום של 3-4 ליטר מים לאדם מבוגר ליום. איך יודעים ששתינו מספיק? אז ככה: שאלו את עצמכם ואת הסובבים אותכם, "מתי פעם אחרונה עשיתי פיפי?" אם עברו יותר משעתיים-שלוש מאז שנתתם שתן בפעם האחרונה, אתם בסכנת התייבשות. ואם שתיתם אלכוהול - הסכנה כפולה.


4.    החזירו לגוף מלחים אבודים.

מניסיון – עוזר מאד להשתמש במהלך האירוע במשקאות אלקטרוליטים (משקאות איזוטוניים) על מנת להחזיר לגוף מלחים שהולכים לאיבוד במהלך שהות ממושכת בשטח.

ניתן לקנות אבקות מוכנות, יש שלל מתכונים להכנה עצמית ברשת, וגם יש כזה מצויין מהטבע – מי קוקוס. מומלץ בכל תיק ובכל קמפ.


5.    הגנו על הגוף שלכם.

הקפידו על כובע, משקפי שמש וקרם הגנה בשמש הקופחת.

היזהרו באש והקפידו על נהלי בטיחות. השטח מלא במכשולים, בזנטים, בורות ויתכנו גם בעלי חיים ארסיים כגון נדלים ועקרבים. הקפידו ללכת עם נעליים סגורות, הזהרו בהרמת אבנים במדבר, השתמשו בכפפות עבודה במידה ואתם עוסקים בעבודות בניה והקמה.

זה המקום להזכיר שאם ראיתם בזנט מבצבץ או חשל"ש אחר שיכול לסכן את האנשים מסביבכם, באחריות של כל אחד מאיתנו לפעול באופן מיידי להסרת המפגע. אחריות אזרחית כבר אמרנו?


6.    התאימו את עצמכם לזמן מדבר.

אנשי מדבר מנוסים יודעים שיש שעות לעשיה - ויש שעות למנוחה. תכננו את הפעילויות שלכם לבוקר, לערב וללילה, והשתדלו לנוח בצל בשעות החום בין 11:00-16:00.

לשמחתנו בשיטים יש שפע של צל ומדשאות שמאפשרים מנוחה כזו.


7.    שמרו על היגיינה.

תנאי המדבר החמים הם כר נוח להתפתחות זיהומים. הקפידו על ניקיון ידיים בעת עיסוק באוכל ולאחר ביקור בשירותים.

שימו לב לאוכל שעמד זמן רב מדי בשמש ועשוי להיות מקולקל, ואל תשתו מהמים שאינכם יודעים מה מקורם. חתכים ופגיעות עור חשוב שיהיו נקיים ומכוסים כדי שלא יזדהמו.


8.    דעו את הגבולות שלכם.

מידברן הוא אירוע אינטנסיבי לגוף ולנפש.

דאגו לנוח, לשתות, לאכול באופן מזין ולהקשיב לגוף שלכם. הוא חכם יותר מכל רופא, חובש או אחות.


9.    במידה ונפגעתם.

ראשית כל שימרו על קור רוח, אתם לעולם לא לבד! במידה וניתן תמיד רצוי להגיע אל המרפאה (בפינה הצפון-מערבית של הכפר) ולקבל טיפול במתחם עצמו (אנחנו מעדיפים לא לטפל בשטח).

במידה וחס וחלילה קרה מצב חירום המחייב פינוי או התייחסות רפואית בשטח, ניתן לפנות למרפאה דרך החב"ק או דרך הנוודים אשר מסתובבים כל העת בשטח עם מכשירי קשר.

 

כמה מילים על שירותי הרפואה בעיר

מערך שירותי הרפואה במידברן (MEDBURN) הינו בפועל מוקד רפואה דחופה אשר פתוח ומתפקד 24/7, ומטרתו לספק שירותים רפואיים לעיר הזמנית מהקמתה עד פירוקה.

מיקומנו ב-Burn to Basics בפינה הצפון מערבית של הכפר. המערך מורכב משתי זרועות:


1. צוות מענה חירום:

על פי דרישות מד"א, אנו מחזיקים לכל אורך האירוע אמבולנסים ופרמדיקים בכוננות בשטח למטרת טיפול ופינוי מיידי של מקרי חירום רפואיים מסכני חיים.


2. מרפאת מתנדבים:

הרבה מעבר לדרישות מד"א, וכשירות לקהילת העיר, הוקם מערך מתנדבים שלם הכולל ברנרים משלל מקצועות הרפואה והרפואה המשלימה, שמטרתם בשלוש מילים: להחזיר אתכם לחגוג! מתנדבים אלו מאיישים את המרפאה מסביב לשעון וערוכים לתת מענה לרוב הבעיות הרפואית שעשויות להתעורר באירוע, מבעיות אורטופדיות והתיבשויות ועד רפואת ילדים. הפקת האירוע משקיעה משאבים רבים במרפאה זו שכוללת ציוד רפואי מקיף. חשוב להדגיש כי זהו אינו חדר מיון רשמי - אלא מרפאת מתנדבים המבוססת על אנשי מקצוע מסורים שכולם ברנרים עם רצון טוב. בכל בעיה שמתעוררת ניתן לפנות למרפאה זו, אולם כמובן זכותכם המלאה להתפנות אל מחוץ לאירוע לקבלת טיפול רפואי במוסד רפואי רשמי.

שיהיה אירוע בטוח ונפלא לכולנו!



באהבה,

צוות מערך הרפואה 3>




bottom of page